מיתוס או אגדה?

כיוון האופניים

מיתוס: להשתמש בלחצים גבוהים בצמיגים, משמעו פחות חיכוך ולכן רכיבה מהירה יותר
מציאות: לחצי צמיג גבוהים, 50 psi ויותר, לא יניעו אתכם בהכרח מהר יותר מאשר לחצים של 30 עד 45 psi. לכל צמיג יש את הנקודה שבה הוא מגיע למשטח הדריכה המינימלי שלו על הקרקע וסופג את תכונותיה. לחץ גבוה מדי עלול לגרום לצמיג, ולבסוף לאופניים כמכלול, להילחם בקרקע ולקפוץ - מה שיביא לאיבוד שליטה ולאיבוד תנופה.

מיתוס: יש לחץ צמיג אחיד המתאים למרוץ דאון-היל
מציאות: "לא ניתן להמליץ על לחץ צמיג כללי לדאון-היל, משום שזה כל-כך תלוי בסגנון הרכיבה", מסביר רוכב הדאון-היל המקצוע Kirt Voreis. "Chris Kovarik רוכב על צמיגי דאון-היל של אינטנס עם psi 18, וכך צריך להיות. אילו ניית'ן רני היה משתמש בלחץ זהה, הרי הצמיג שלו היה עף מהחישוק. לדעת כיצד המשקל שלך מתחלק על האופניים, זה עניין של ניסיון והבנה".

מיתוס: השימוש בקסטה של אופני כביש עם יחס נמוך על גבי אופני דאון-היל, מקצר את פעולת החלפת ההילוכים
מציאות: בטעות סבורים שרוכבי הדאון-היל מפיקים יותר תועלת מקסטה של אופני כביש (11-23) מאשר של אופני הרים (11-34), בשל העברת הילוכים מהירה יותר. פשוט לא נכון. אם קורה שבמסלול המרוצים נחוצה קפיצה גדולה בתשלובת גלגלי שיניים, הרי שזה דווקא בדאון-היל. רוכבי דאון- היל המשתמשים בקסטות כביש לא זו בלבד שמשתמשים בגלג"שים פחות עמידים, אלא אף אינם משיגים יחס הילוכים מקסימלי יעיל להאצה כשהם מורידים הילוך בפניות או כשהם יוצאים מפנייה.

?

  מתלה בעל פלטפורמה יציבה - VPP: לא מספיק להסתמך רק על תכנון מכני לביטול נדנוד הנובע מדיווש.
מתלה בעל פלטפורמה יציבה - VPP: לא מספיק להסתמך רק על תכנון מכני לביטול נדנוד הנובע מדיווש.

כיוון מתלים

מיתוס: הידיים שלי מתעייפות. בטח מהירות הדחיסה של המזלג מכוונת בצורה רכה מדי
מציאות: רוכבים הסובלים מידיים וזרועות כואבים מניחים שהמזלג סוגר מהלך מכיוון שהדחיסה רכה מדי. לרוב זוהי בעיה הנובעת מריבאונד המכוון על מהירות איטית מדי. זה גורם למזלג להתכווץ, וכך הוא אינו מתרחב מספיק מהר כדי לספוג את המכה הבאה.

מיתוס: שקיעת מתלה (SAG) גדולה פירושה רכיבה נוחה ורכה יותר
מציאות: השימוש ב- %50 עד 90% של סאג (כן, ראינו אופניים המכוונים במידה כזו) עשוי באמת לספק רכיבה רכה כזו, אבל הוא זורק לקרשים את הגיאומטריה של האופניים ואת מרכז הכובד בצורה כל-כך חמורה, עד שיהיה לכם קשה לשלוט באופניים. 20% SAG צריכה להיות נקודת ההתחלה שלכם. אל תעלו או תרדו ביותר מ-10%, אלא אם היצרן הנחה אתכם לעשות כך. (דוגמה: המתלה האחורי NRS של ג'יאנט מתוכנן לפעול ללא כל SAG, וכך גם ה-Specialized Brain Shock).

מיתוס: פחות אחוזי SAG פירושם דיווש יעיל יותר
מציאות: רוכבי קרוס קאנטרי עם פחות מ-10% SAG מאבדים אחיזה ותגובה למהמורות קטנות. בעיות אלה מחמירות אם משתמשים במערכת מתלים (כמו ה-VPP) המתוכננת להציע פלטפורמת דיווש יציבה או בבולם המציע סוג מסוים של פלטפורמת דיווש (וזה בערך כל בולם המיוצר כיום).

מיתוס: יש לשמור על לחץ SPV של אפס בבולם המניטו, אם רוצים מתלה 'חי' יותר
מציאות: "זה כמו לומר שמכנסי ביב הם נהדרים משום שאינך צריך ללבוש חולצת רכיבה", אומר ביל כריסטנסן ממניטו. "שני הדברים לא מדויקים. צריך ללבוש חולצת רכיבה מעל הביב וגם לשמור על לחץ SPV כדי לקבל שיכוך יעיל (מהירות דחיסה וריבאונד)".

טכניקות רכיבה

מיתוס: גע בברקס הקדמי בעדינות רבה ובמשורה, אחרת תמצא את עצמך ב"הפכה" מעבר לכידון
מציאות: נכון, בברקס קדמי יכול לגרום ל"הפכה" במצבים שונים, אבל זה בגלל שמשקלך לא היה ממוקם היטב, השתמשת בברקס בזמן הלא נכון או שהפעלת לחץ גבוה מדי. הברקס הקדמי הוא ידידך הטוב ביותר ולכן יש ללמוד את השימוש בו בצורה אינטימית ממש. כשמגיעים למיומנות גבוהה בשימוש בו יכולת הרכיבה משתפרת בצורה משמעותית.

מיתוס: בלימה חזקה היא טובה לנעילת הגלגלים
מציאות: ברגע שהגלגלים ננעלים, אתה מאבד שליטה. רק שמירת עקיבה תחת בלימה מאפשרת שליטה אמיתית באופנים ובמהירות.

מיתוס: אחיזת האוכף באמצעות הרגליים מאפשרת שמירה על קו בקטעים טכניים
מציאות: יש להשאיר את האופניים חופשיים ומשוחררים בין הרגליים. אחיזת האוכף עם הרגליים עלולה להטיס את המשקל קדימה ברגע שהגלגל ניתקל במכשול או בעת סגירת מהלך של הבולם.

?

  "כדי להגיע לקריירת מרוצים נדרשות הכנה ומחוייבות".
"כדי להגיע לקריירת מרוצים נדרשות הכנה ומחוייבות".

כל השאר

מיתוס: מגיעים לי חלפים על כל שבירה בעקבות התרסקות של: בולם, גלגל, שלדה, כידון, פדל או "השלם את החסר".
מציאות: קח אחריות על פעולות שעשית, במיוחד אם הן חסרות אחריות. לצפות מחברות לכסות על שגיאותיך אינו דבר הוגן או הגון. במיוחד לא כלפי רוכבים אחרים, אשר אינם עושים דברים מטופשים (כמו, למשל, לנהוג לתוך החניון התת קרקעי כשהאופניים נמצאים על מנשא גג הרכב).

מיתוס: זה זוג האופניים האחרון שאצטרך לרכוש
מציאות: החיים ארוכים מדי על מנת לבלות אותם על האופניים עליהם אתה רוכב כעת. נכון, ההנחה הזאת תחסוך לך כנראה הוצאה כספית ניכרת, אבל "בחייאת ראבאק", אם אתה לא בשנות התשעים של חייך, כנראה שתזכה לזוג נוסף תוך 5 שנים (ובארץ ייתכן שאף פחות מזה).

מיתוס: האופניים שלי יחזיקו לנצח
מציאות: גם אם יש להם אחריות לכל החיים, האופניים שלך לא יחזיקו לנצח. גומי, אלומיניום, קרבון, טיטניום, פלדה וכל חומר אחר בתעשיית האופניים הם בעלי תאריך תפוגה.

מיתוס: לא משפרים רכיבה באמצעות ספר
מציאות: ישנם שני ספרים, אשר כנראה יהפכו כל אחד לרוכב טוב יותר:
- Mastering Mountain Bike Skills - Brian Lopes
- Mountain Bike Like A Champion - Ned Overend

כנראה שגם קריאת המגזין MBA תעזור לך קצת.

מיתוס: רוכבים מקצוענים מרוויחים ערימות של כסף
מציאות: "קשה להרוויח כסף טוב בתחרויות" אומר אלוף העולם שלוש פעמים Brian Lopes. "רק רוכבים מעטים הצליחו להגיע להישגים טובים עבור עצמם. אבל רוכבים רבים הרבה יותר נאבקים על-מנת להגיע להצלחה ברכיבה. אפשר לחיות בכבוד, אבל זה בטח לא בקלות. אל תשאף להתחרות ברכיבת שטח אם כל מה שיש לך בראש זה כסף. עשה זאת כי אתה אוהב את זה וזה יוביל לדברים טובים".

מיתוס: הרוכבים הבכירים ביותר מגיעים להישגים שלהם בקלות
מציאות: "זו אחת הטעויות הנפוצות ביותר" אומר Brian Lopes. "יש כל-כך הרבה צדדים קשים לרכיבת שטח מקצוענית. אף אחד לא ממש שומע על הצדדים השליליים. הרבה עבודה קשה מושקעת מאחורי הקלעים וזה מה שנדרש על מנת להצליח. אין לי שום תלונות וטענות. אני אוהב את העבודה שלי אבל חשוב לדעת שעל-מנת להגיע לצמרת נדרש הרבה יותר מרק להגיע למרוצים".

 
חדש בחנות -

אופניים דגמי 2014 מהחברות המובילות

  

פרטים בחנות


חדש

אופני פעלולים מבית PREMIUM

הגיעו דגמי 2014


Designed & powered by NOL Design

 BIKE CLUB אלוף ספורט   מרכז ביג   באר-שבע     טלפקס - 08-6654726    bike@alufsport.co.il

שעות פעילות: א'-ה'  09:00-21:00     ו' 08:30-14:00 

*האמור באתר נועד להתרשמות בלבד ואינו מהווה הצעה בת קיבול  *החנות שומרת את הזכות לשנות מחירים או מפרטי חלקים ללא הודעה מוקדמת *ט.ל.ח